środa, 15 października 2014

Cytaty filozofów, theatrum mudni, wspomnienia Emmy, znaczenie muzyki dla mnie

 Witajcie! Dodaję wpisy rzadziej - jak łatwo zauważyć - ale to głównie ze względu na szkołę. Skoro zatem już zdecydowałam się napisać, to bez zbędnych słów przechodzę do mojego zamysłu na tenże post.

 Otóż kiedyś tam - tj. po którejś z kolei "reaktywacji" mojego bloga napisałam, że niby interesuje mnie filozofia. Czy ja wiem, czy to prawda? Bardziej po prostu lubię sama rozmyślać nad sensem ludzkiej egzystencji czy w ogóle czegokolwiek innego. Krótko mówiąc moja wiedza w tym temacie jest znikoma. Mam jednak kilku wybranych miłośników mądrości, których szczególnie sobie cenię. Właściwie to niekoniecznie tyle ich samych, ile część wypowiadanych przez nich słów. Toteż podzielę się z wami paroma cytatami:
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy.” Sokrates
Śmiem zatem twierdzić, iż wszyscy mamy zadatki na myślicieli. Jakie to dla mnie motywujące.
Myśleć to co prawdziwe, czuć to co piękne i kochać co dobre - w tym cel rozumnego życia. Platon
Nic dodać, nic ująć.
Straszną jest rzeczą, kiedy dusza zmęczy się życiem szybciej niż ciało.” Marek Aureliusz - tak, ten cesarz rzymski
Rzecz jasna mowa tutaj o czymś, co zwiemy stanami depresyjnymi. Skąd ja to znam. Czasem bez głębszego powodu popadam w tzw. doła, w innym przypadku przez jakieś niepowodzenia. Nie jest zbyt istotna przyczyna. Ważne, iż wygląda to prawie tak samo. Myślę nad tym, że nie potrafię i prawdopodobnie nigdy nie będę prawdziwie korzystać życia. Co więcej marnuję czas w chwili prowadzenia tych wewnętrznych monologów. Ponownie wyrzucam sobie, że należało iść na profil mat-fiz. Przecież matmę rozumiałam, a szansy nie wykorzystałam. Co mi do głowy strzeliło z tym humanem?! Mogłam zostać informatykiem, tworzyłabym wirusy. Jako ich kreator byłabym pierwszą osobą, która znałaby ich zapewne jakże skomplikowaną budowę.Toteż sprzedawałabym do nich antywirusy. Takie z lekka nieuczciwe zajęcie, lecz przynajmniej opłacalne. Ale ja wybrałam profil humanistyczny. Studia również muszą być w tym kierunku, bo przez te trzy lata w liceum więcej wiedzy wpajano mi z tych rozszerzonych przedmiotów. Ostatecznie będę szczęśliwa, jeśli chociaż dostanę pracę w markecie czy innym sklepie. Co do tej depresji, to potem zadaję sobie już tylko pojedyncze pytania. Następnie przechodzę sobie w stan "niemyślenia", "niepragnienia" - taka prawie nirwana, a kiedyś myślałam, że to niemożliwe. Nie ma jednak szans bym popadła w głębszą apatię, nawet tego nie potrafię. Bowiem muszę choćby uczyć się (w tym roku szkolnym czeka mnie matura) i dlatego nie mogę zacząć sobie wszystkiego zlewać. Okazuje się, że od formy się nie uwolnię - niczym Józio z Ferdydurke.
Może wiem najlepiej dlaczego tylko człowiek potrafi się śmiać: tylko on cierpi tak bardzo, że musiał wynaleźć coś takiego jak śmiech.” Fryderyk Nietzsche
Niestety, ale wydaje się to być smutną prawdą.

 Teraz trochę z innej półki, bo z literatury;
Głupstwo, wszystko głupstwo!... A wam, gdybyście myśleli, mogłoby się zdawać, że to jest coś wielkiego! (...) Głupstwo całe życie, którego początku nie pamiętamy, a końca nie znamy... Gdzież prawda?
Wyjaśnię krótko, gdyż na pewno jeszcze nie wszyscy czytelnicy przerabiali tę lekturę w szkole. Jest to fragment Lalki autorstwa Bolesława Prusa. Słowa wypowiada subiekt Ignacy Rzecki (przyjaciel głównego bohatera - Stanisława Wokulskiego), gdy po zamknięciu sklepu przygląda się znajdującym w nim zabawkom. Część z nich da się nakręcać, lalki zaczynają tańczyć, chodzić itp. Ignacy trzyma nad nimi władzę i do nich właśnie kierował swoją wypowiedź. Po co one to robią? Przecież nie ma to większego sensu. Został tutaj wykorzystany motyw theatrum mundi. Rzecki przyrównuje sobie te zabawki do ludzi, którzy gdzieś pędzą w tym świecie, lecz właściwie nie wiadomo, w jakim konkretnym celu. Świat jest teatrem, a my aktorami. Zostaliśmy rzuceni w określoną rzeczywistość, społeczność - a w taki właśnie sposób kształtuje się osobowość. Może ona więc być zwyczajną wypadkową miejsca naszego urodzenia, sposobu wychowania, środowiska, w którym przebywamy. Czy więc zatem możemy tak naprawdę kierować swoim życiem? To jest ciekawe moim zdaniem zagadnienie i nie znam właściwej odpowiedzi. Nawet gdybym ją postawiła, to byłaby ona tylko subiektywnym odczuciem, a niekoniecznie prawdą.

 Przechodzę do wspomnień Emmy, tym razem już na serio mało tekstu i trochę screenów - odnośnie powieści, to dalsza część na razie się nie pojawia, gdyż teraz nie mam wystarczająco dużo czasu, nie chcę pisać tego na odwal.

 "Siedzę sobie w swoim pokoju. Nagle wchodzą Marius i Robert. Właśnie wrócili ze studia nagraniowego. Przyszedł im ostatnio taki pomysł do głowy, że chcą założyć zespół rockowy. Dziś nagrali swój pierwszy kawałek. Wątpię, iż długo będą to ciągnąć. Żałuję, że w studiu nagraniowym mnie z nimi nie było, ale przekazują mi za to filmiki, fotki i muzykę na pendrivie. Zatem oglądamy te zdjęcia. Na pierwszym Robitzu wita się z ojcem - Davidem - który jest m.in. producentem muzycznym. Na pianinie gra sobie Stu - przyszedł tam z kumplami do towarzystwa, ale sam nie należy do boysbandu.
Tu już Robert testuje swój wokal.
Po drugiej stronie szyby bacznym wzrokiem i słuchem oczywiście nadzoruje wszystko David.
Robert z Codym - perkusistą w tle.
Cody robi hałas.
Robitzu, co to za mina?
Jest moc!
A co to? Plantacja jakaś? Za dużo tej zieleni jak na rock&roll.
Znowu nasz wokalista.
A teraz ponownie perkusista.
Wreszcie na pierwszym planie mój brat Marius - gitarzysta - całe życie na to czekałam.
Kolejna fotka Mariusa, tak mało go było do tej pory, widać chcieli to nadrobić.
Wszyscy razem, rock, yeah! A skąd tam się wziął Alan? Hawajska koszula zawsze spoko.
Mój tata - Benny - też tam był, czuję się dumna. Oryginalny ten jego pomysł z białymi butami do granatowego garniaka.
Jedne z ostatnich partii wokalnych Roberta.
Śpiewem dołącza się nawet Marius. W tle jakaś dziewczyna? Czyżby fanka?
No i już Robert kończy odśpiewywać ostatnią kwestię.
Ostatnia solówka na gitarze i lekkie uderzenia w talerze. Lider grupy zadowolony po wykonanej robocie patrzy, jak idzie kumplom.
Ciekawe, o co chodziło Codyemu.
Rockmani już po wszystkim czekają na przystanku autobusowym.
Skończyliśmy przeglądać fotki, teraz filmiki, będzie jazda..."

Filmików jednak tu nie dam, bo chyba takowych nie posiadam. W tych zdjęciach i słowach było rocka pewnie tyle, co popu, ponieważ te screeny mogą mieć z trzy lata, a wtedy słuchałam raczej innej muzyki. Co by tu jeszcze? No tak, jestem dumna z naszej reprezentacji piłki nożnej. W sobotę, jak wiecie wygraliśmy 2:0 z Niemcami - mistrzami świata. Wczoraj ze Szkocją 2:2, ale to i tak nie jest wcale zły wynik. Oby Polsce szło tak dalej. :D

 Daję jeszcze teledysk zespołu Red do piosenki Feed The Machine. Lubię ich kawałki, a tu dodatkowo niezłe video.

W pierwszym momencie patrząc na tekst Feed The Machine oraz sam tytuł otrzymujemy słowa "nakarm maszynę", co oznaczałoby według mnie poddanie się jakiemuś systemowi, niezważanie na to, co czynimy, byleby iść do przodu nawet raniąc przy tym innych. Wszakże w pewnym momencie, prawie pod koniec, pojawiają się słowa "wake up, wake up and kill the machine". Chodzi bowiem o to, by obudzić się, przestać robić bezmyślnie to, co dotychczas, zacząć świadomie żyć, samemu decydować o swoim losie. Przynajmniej taka jest moja interpretacja. ;) Ten kawałek w chwilach zwątpienia daje mi bodziec do działania. Zresztą tu macie taki niby "wiersz" - nie mogę tego tak nazwać, gdyż poetką nie jestem i się nie nadaję - i on bardziej przekaże Wam znaczenie dla mnie muzyki:

Kiedy wszystko wydaje się szare,
wtedy tracę w życie już wiarę.
Czuję, iż dłużej tak być nie może,
lecz kto mi w tych chwilach pomoże?
Inni też mają swoje sprawy,
niepotrzebne im moje obawy.
Co zatem me myśli ukoi?
Opuszczają mnie siły powoli.
Ostatnie wyjście znajduję -
- słuchawki z szafki wyjmuję.
Muzyka jak ocean przepływa,
otacza mnie, moc odkrywa.
Chęć do działania wraca
i złe karty odwraca.

Te dźwięki tak pięknie brzmią,
że nigdy z mej pamięci nie znikną.

To tyle, mam nadzieję, że nie zanudziłam Was do reszty. Dziękuję za uwagę. ;)

48 komentarzy:

  1. Zapraszam na rozdanie u mnie :) można wygrać świetne sweterki :)
    agadiar.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł na post ;) ja nie umiem tak filozofować jak Ty ;p

    www.HELLO-WONDERFUL.blogspot.com

    u mnie do wygrania POST PROMUJĄCY! ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. SUPER POST UWIELBIAM SIMSY :)
    ZAPRASZAM NA ROZDANIE WYGRAJ JEDEN ZE SWETROW BEDZIE MI MILO JESLI WEZMIESZ UDZIAL
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/10/wygraj-jeden-z-3-swetrow.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne cytaty :) Mi się najbardziej chyba podoba ten Marka Aureliusza i Fryderyka Nietzsche'a *.*. Wspomnienie wyszło Ci świetnie, zazdroszczę talentu ^^. Ooo, mieli boysband <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeeejku, ale mam ochote zagrac w simsy! :D
    Dziekuje kochana za komentarz :)
    Mialam wczoraj dodac nastepne rysunki ale dla urozmaicenia bloga dodałam zdjecia z kolejnej sesji. Obiecuje ze w nasteonym poscie pojawi sie reszta moich bazgrołów :D
    Zapraszam na nowego posta! :)

    http://obiektyw-mym-okiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale warto jest dopracowywac swoje kształty, np pracowac nad tyłkiem żeby nie był zwykłą galaretką. Tak wiec zachecam do aktywnosci fizycznej! :)
    Dziekuje i ciesze sie ze zauwazylas postepy :)
    Niedlugo zamierzam wybrać sie na kolejną sesję ;3

    http://obiektyw-mym-okiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem tu pierwszy raz i zaczyna mi się to wszystko podobać!Bardzo lubię simsy niestety mam tylko 2,ale co tam trzeba się cieszyć z tego się ma,prawda? :) Piękne cytaty i fajnie zdjęcia :)).

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo interesujący post ;)
    Obserwacja za obserwacje ? >>> kammma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Hello. Great pictures, you are cute and beautiful.
    I've seen that you registered to a Oasap cardigan giveaway, maybe you could have another chance on my blog too, I am hosting the same giveaway. Waiting for your lovely visit.
    FASHION-SPIKE.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Na prawdę super blog. Uwielbiam simsy i popieram takie posty :)
    http://worldincity.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie filozofujesz :3 i fajne cytaty :3
    Obserwujemy? Zaobserwuj i poinformuj o tym u mnie a na 100% się odwdzięczę
    Poklikałabyś w link Sheinside w poście ? Z góry dziękuję <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. super post ! :)))
    Obserwujemy?
    Zaobserwuj i poinformuj o tym u mnie a na 100% się odwdzięczę http://paulinadme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna notka :-) Hmm...ja chyba nigdy nie wpadłam w jakąś głęboką depresję. Prawdopodobnie dlatego, że życie nie dało mi jeszcze, za przeproszeniem, po mordzie i nie musiałam podejmować jakiś bardzo znaczących wyborów. Pozatym mam szczęśliwe życie, ale czsem po prostu jest mi smutno. Tak smutno, że chce mi się płakać. Ale to chyba normalne...w końcu człowiek nie może się tak cały czas cieszyć ;-)
    Fajne cytaty. Najbardziej podobał mi się ten Fryderyka Nietzscha. A wiersz bardzo mi się podobał :-) Są bardzo dobre rymy, no i nie wciskane na siłę tak jak w przypadku moich wierszy.
    Zazdroszczę tej niesamowitej zdolności rozumienia matmy. Ile ja bym za to dała :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tez lubie filozofię w ten sposób, a z przytoczonymi przez Ciebie cytatami i interpretacjami zdecydowanie sie zgadzam
    I tak, każdy ma w sobie choc maleńki zadatek na myśliciela ;)
    opowiastki--prawdziwe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawe!
    jeśli możesz to poklikaj w kliki w poście u mnie!
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/10/elegant-rock-supra-magazine.html

    OdpowiedzUsuń
  16. super post :))

    http://classylicious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochaaana! Brzuszki? A nie lepiej wziac sie za jakies lepsze cwiczonka brzuszka? Polecam Cwiczenia Eewy Chodakowskiej. Gwarantuje efekty! :)

    http://obiektyw-mym-okiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja tez dodaje rzadsze posty przesz szkole :/

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. dołączam do grona obserwatorów i czekam na następne posty!

    http://classylicious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Czekam na kolejny post :)
    zapraszam do Mnie : http://www.suena18.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Twoj blog jest naprawde orginalny a posty ciekawe.Fajne dopiski do obrazków :)
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie filozofia nigdy nie kręciła :) Ale z przyjemnością przeczytałam Twój post :)

    OdpowiedzUsuń
  23. jak zwykle ciekawy post bardzo wciągający i po prostu genialny :D
    tak patrząc na te zdjęcia simsów aż mam ochote zagrać a tu czasu brak xD
    czekam na nową notkę <3

    OdpowiedzUsuń
  24. genialny blog!
    mogłabyś kliknąć u mnie w link? to tylko chwilka :)
    http://czillen.blogspot.com/2014/10/sweater.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Swietny post, ciekawe cytaty. ;3

    nowy post, zapraszam c:
    http://lusialuska.blogspot.com/2014/10/sweather-weather-tag-zdjecia-3.html?m=0

    OdpowiedzUsuń
  26. super blog♥ obs za obs, zacznij u mnie i napisz kom !


    http://monicabelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Kiedy nowy post? :)

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Wow, Simsy, uwielbiam <3
    Ten blog jest naprawdę ciekawy, uwielbiam tematyczne ;) Sama grałam i będę dalej więc czasem chętnie czytam :)
    Mam nadzieję że ty również wpadniesz do mnie i zostawisz komentarz :)

    littlemoonster13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. kocham simsy :D
    może obserwacja za obserwacje? jeżeli tak zaobserwuj tylko mój blog i napisz w komentarzu to się na 100% odwdzięczę! tylko proszę o zaobserwowanie bloga a nie konta google :)
    http://hepimiau.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ale z ciebie filozof ja niestety nim nie jestem xdd
    "W tle jakas dziewczyna? Czyzby fanka?" Wiadomo na takie ciacho to kazda poleci :D
    Zapraszam serdecznie do mnie!
    versjada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Sismy <3

    nowy post u mnie
    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Cytaty świetne :D
    Mi się najbardziej chyba podoba ten Marka Aureliusza
    I te wspomnienia też ci wyszły świetnie ;)

    zapraszam do mnie na bloga

    simy1999.blogspot.com

    sorry że sie reklamuję ale nowa notka była miesiąc temu :P

    OdpowiedzUsuń
  33. Przepraszam, ale kompletnie nie ogarniam twojego bloga xD
    Za dużo wszystkiego w jednym poście. Lepiej skupić się na jednej rzeczy i ją dobrze opisać, niż pisać o wszystkim i o niczym. No bo jak osoba, która pierwszy raz widzi twojego bloga ma zrozumieć o co chodzi ? Wchodzę, czytam. Najpierw filozofia - jest super, potem pojawia się jakaś Emma. Następnie muzyka, myślę sobie, super temat. Ktoś założył zespół, nagrywa - ma super życie. A niżej widzę obrazki... z Simsów ? Nie zrozumiałam, ale część o filozofii bardzo fajna ;)

    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny blog <3!
    Dodałam do obserwowanych :*

    OdpowiedzUsuń
  35. Jak zwykle świetny wpis :) Zapraszam Cię na Mojego nowego bloga i fanpage
    http://www.tynka18.blogspot.com/
    https://www.facebook.com/tynka18.blogspot
    + obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciekawy blog :3
    Obserwujemy ?

    http://sweet-pen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Simsy! Witaj bratnia duszo :D Gram w tą grę, odkąd powstała.
    Nie bądź takiej złej myśli, human to nie taki zły profil. Zawsze możesz iść na prawo, filologię, bezpieczeństwo narodowe, administrację. Moja kuzynka studiuje właśnie bezpieczeństwo narodowe i jest po humanie - w dzisiejszych czasach nawet opłacalny kierunek, więc niekoniecznie skończysz w markecie :P
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Super post! ;) http://maurycyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Ale fajnie że ktoś jeszcze gra w dwójkę, a nie wszyscy w 3 i 4 :) Na pewno będę stałą bywalczynią, czy mogę Cię tylko prosić o informowanie o nowych postach :)

    lazurowa-promenada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Nigdy nie grałam w dwójkę, ale bardzo fajnie się zapowiada :)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Fajny blog.:)
    http://bloggeest.blogspot.com/2014/12/swieta.html

    OdpowiedzUsuń
  42. Ogólnie to gram w simsy 3, bo simsy 4wydają się być nudne i takie sztuczne.
    W dwójke grałam ze 3 lata temu ale bardzo mi się podobały. Miałam dużo dodatków, ale wszystkie sprzedałam :)
    Zapraszam cię do siebie
    worldincity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Super post.! :)
    Pozdrawiam.:3
    http://bloggeest.blogspot.com/
    Zapraszam.:)

    OdpowiedzUsuń
  44. świetny post, bardzo podoba mi się wygląd twojego bloga :)
    zapraszam do mnie, jeśli spodoba Ci się mój blog zaobserwuj, na pewno się odwdzięczę :)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Napiszesz komentarz? Będzie miło, lecz czułabym się bardziej usatysfakcjonowana, jeśli zagości w nim trochę kreatywności, odwołania się do chociażby fragmentu notki. Zresztą co ja się będę rozpisywać - nasze słowa świadczą przecież o nas samych.